green
Super Moderator
Poruka: 7086
Location: BiH
pokretac teme
|
|
New York Times æe uskoro prestati izlaziti na papiru?
Izdavaè i predsjednik New York Timesa, Arthur Sulzberger mlaði, izjavio je da oèekuje da Gray Lady (Siva dama), kako nazivaju ove novine, jednom u buduænosti prestane fizièki postojati.
"Jednom æemo prestati tiskati New York Times, a datum tek treba odrediti", rekao je Sulzberg sudionicima International Newsroom Summita, koji se od 8. do 9. rujna održava u Londonu, prenosi Mashable.
Ova izjava æe sasvim sigurno kod nekih izazvati paniène reakcije, a kod drugih tek slijeganje ramenima buduæi da veæ dulje vrijeme traje borba za preživljavanje dnevnih listova ne samo u Sjedinjenim Državama, nego i u drugim dijelovima svijeta. A takvo je stanje i u Hrvatskoj.
Kako tiraže novina i dalje padaju, tako padaju i prihodi. Sve više i više korisnika okreæe se internetu kako bi se informirali o dnevnim dogaðajima, dok izdavaèi pokušavaju pronaæi neki novi model naplate sadržaja na internetu. Naime, na portalu net.hr u listopadu 2009. proveli smo anketu – "Što biste napravili kada bi vaš omiljeni izvor vijesti uveo pretplatu na svoje web-izdanje?" Èak 88 posto èitatelja odgovorilo je da bi "pronašli drugi besplatan izvor informacija".
Drugim rijeèima, èitatelji neæe nikada prestati pratiti vijesti. Ono što se promijenilo je naèin isporuke, odnosno naèin distribucije tih vijesti. Nije neuobièajeno da ljudi sve više online èitaju vijesti, odnosno zamijenili su papirnato izdanje dnevnih novina i èasopisa. Stoga tiskana izdanja mogu biti u nevolji, ali vijest kao roba ne ide nigdje, te æe uvijek postojati potražnja.
Sulzbergova izjava tako na odreðeni naèin potvrðuje èinjenicu koju možemo protumaèiti kao èvrsto opredjeljenje da se pronaðu novi, pravovremeni i u kulturnom smislu relevantni naèini kako doprijeti do èitatelja i od te djelatnosti, prikupljanja, obrade i širenja informacija, ostvariti profit. Makar pronaæi održivi model, jer mnogi se slažu da je vrijeme velikih profita u medijskoj industriji zauvijek iza nas. Internet je sve promijenio.
Unatoè internetu, koji nije samo unio nered u medijsku, nego i u druge industrije, mnogim izdavaèima je trebalo dosta vremena da shvate kako tisak nije "sveta krava" novinarstva. Odgaðajuæi promjene, poput uvoðenja novih tehnologija u redakcije, mnogi su se zatekli u financijskoj klopci dok su se pokušavali nadmetati s novim web-poslovnim modelima.
Posljednjih nekoliko godina mnogi veliki izdavaèi pokušali su uvesti neke nove poslovne modele, a posljednji je uvoðene preplate (tzv. paywalls) na web-stranice, koja bi kod mnogih amerièkih i britanskih izdavaèa trebala zaživjeti poèetkom iduæe godine. Barem prema sadašnjim planovima.
http://www.net.hr/tehnoklik/page/2010/09/09/0358006.html
|
|
09-09-2010 16:42 |
|
|
|
|
|